Yaşlılıkta İlaç Kullanımı ve Yaşlı Hastalara Tavsiyeler

Haziran 28th, 2011 DahiliyeDiğerFarmakolojiHalk SağlığıNöroloji 0 Comments
Yaşlılıkta İlaç Kullanımı ve Yaşlı Hastalara Tavsiyeler

Bir Okurumdan Gelen Soruyu Sizinle Paylaşmak İstiyorum:

Merhaba nasılsınız? Ben XXXX. Daha önce kendimle ilgili soru sormuştum.

2 soru daha sormak istiyorum. Cevaplayabilirseniz sevinirim…

Dedem 84 yaşında. Sanırım Alzheimer hastası değil ama bir odada kendi başına kalmıyor, sorduğu soruyu 2 dk sonra yeniden soruyor. Göz tansiyonu var. Safra kesesi 5 yıl önce alındı. Yüksek tansiyon ilacı alıyor. Tuvalete gidesiye kadar idrarını tutmakta güçlük çekiyor ( Ameliyat için doktora götürdük ancak yaşlı olduğundan yapmadılar… ). Suyunu bile şekerli içiyor, şekeri çok seviyor. Geçen yıl psikiyatriste götürdük ama dedeme antidepresan yazdı. Antidepresan kullanınca konuşmakta bile zorluk çekti, dedemin yavaş çalışan beynini iyice durdurdu. 🙂 Doktorlar dedem yaşlı olduğu için pek uğraşmak istemiyor sanırım ( 84 yaşındaki adama antidepresan verilir mi? ). Bu yüzden doktora götürmek yerine kendim çözüm bulmaya çalışıyorum.

Aşağıdaki ilacı dedem kullansa iyi gelir mi sizce? Alsam mı? Siz ne önerirsiniz? Ek olarak aşağıdaki ilacı ben de kullanmak istiyorum ( Hafızama olumlu etkisi olur mu? )
http://www.XXX.com/ilaç … ( ilaç ismi ticari haklardan dolayı gizlenmiştir )

Dedem

Yaşını biliyor.
Saati aşağı yukarı tahmin edebiliyor.
Evinde olduğunu biliyor.
20’den geriye 1’er sayabiliyor.
Sinirli değil.
Hallusinasyon görmüyor.

 

Cevap ;


Sn XXX;

Bu ilacı deden üzerinde kullanmak yapabileceğin en kötü şeylerden biri olur. Burada özellikle yazmamışlar sadece ufak bir cümlede beliriyor ama bu ilacın içinde kanı sulandırıcı bir madde olduğundan adım gibi emin oldum okurken (asprini,heparin, DMAH…). Artı olarak bu ilaçta anti-histaminik bir maddede kullanılmış olmasıda garanti olan 2. şey. Bu ilaç gençler tarafından kullanılırsa fazla yan etki göstermeye bilir genç biri bunu bir yere kadar tolere edebilir ancak eğer bu ilacı yaşlı bir kişi üzerinde biyokimyasal parametrelere bakmadan kullanırsan beyin kanamasından kişiyi öldürmen hiçde süpriz olmaz. Bu tip ilaçlar özellikle insanların aklını çelebilmek için abartılır ve sanki hayat kurtarıcıymış gibi bir role büründürülür, ancak düşünki böyle bir ilacın yapılmış bir tek çalışması bile yok. Ayrıca bu ilacın içerisinde Anti-histaminik bulundurması dedenin glokomunu daha fazla artırır. Kısacası bu ilacı kullanman demek dedeni SV (serebro vasküler) kanamalarla karşı karşıya kalması, glokomunun artması ve dedenin böbrek süzme yetisinin normalden az olduğunu ( 84 yaşında olması itibariyle) hesaba katarsak ilacın bir anda istenmeyen dozlara ulaşabileceği ve sen ilacı kessen dahi sonuçların geri dönmeyeceğini bilmen gerekir.

Sana Önerim;

1-) Dedeni çok uzun olmayan yürüyüşlere çıkarman,
2-) Dedenle daha çok zaman geçirmeye çalışman,
3-) Ve en önemlisi bir GERİATRİ uzmanından yardım almandır.

84 yaşında Cerrahi operasyondan bütün cerrahlar sakınır çünkü bu yaşlarda cerrahi operasyonlar ve post-op ( operasyon sonrası ) sorunlar yüzünden cerrahların aldığı karar yerindedir. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sağlıklı Günler Dilerim…

 

 

Dr. Ahmet Bahadır UÇAR

2011 Tüm Hakları Saklıdır. Yazı yazarın izni olmadan hiç bir makalede,dergide sitede yayımlanamaz…

 


facebook-paylas

Etiketler

Yazar bahadir

» 350 yazısı bulunmaktadır.

Yorum Yok





Tibbiyardim.com Site İçi Arama:

Ana Sayfa

Anasayfa Anasayfa için tıklayınız !

Reklam