Zayıflama ilacı mı zehir mi?

Nisan 25th, 2012 Sağlık Haber 0 Comments
Zayıflama ilacı mı zehir mi?

Zayıflama ilacı mı zehir mi?

 

Zayıflamak özellikle kadınların en büyük tutkularından biridir. Sağlıksız beslenme, aşırı hareketsizlik ve bazı hastalıklardan kaynaklanan kilo problemlerinin ardından zayıflamak için birçok yönteme başvurulur. Özellikle hızlı kilo verebilmek değerli bir kavram olarak günümüze damgasını vurmuş durumda.

Bu maksatla alınan zayıflama ilaçlarına genellikle internet üzerinden ulaşabildiğimiz gibi eczanelerden de alabiliyoruz. Ancak bu ilaçları kullanan kişilerden şikayet üzerine şikayet gelmekte. Zayıflama ilacı kullanan birçok kişi hastanelerde soluklarını almakta. Zayıflama ilaçlarıyla ilgili şikayetlerden birini yaşayan kişi şu şekilde ifade ediyor:

“Zayıflamak için internetten aldığım iki adet zayıflama ilacı aldım. Ancak midemde anlatılmaz bir ağrı ve yanmayla doktora gittim. Mide krizi geçirdiğimi söyledi, kesinlikle bu ilaçtan olduğunu tahlil verdi.Endoskobi yapılmasını söyledi, ilacı kestikten sonra midem eski halini aldı. İlaçlar elimde kaldı. Sadece bozulmayan ilacı değişim yapacaklarını söylüyorlar, ama ben ilacı iade etmek paramı geri almak istiyorum. Doktor raporu olursa iade alacakları söylediler, doktor da Sağlık Bakanlığı onayı olmadığı için Tarım İşleri Bakanlığı onaylı olduğu için rapor yazamayacağını söyledi.”

 

Ağrılar sadece mideyle sınırlı kalmıyor ayrıca zayıflama ilaçları kalp ritminde de sıkıntılara neden olmakta. Kalp sıkışması sorunuyla karşılaşan bir hastanın ifadesi de şu şekilde:

“Zayıflama ilacı aldım 2 gün kullandım ve kalbimde sıkışma oldu ve de şişkinlik oldu. Arayıp şikayetimi bildirdim ilacı 2 gün bırakmamı ve tekrar başlamamı şikayetlerin ilaçtan olup olmadığını öğrenmek istediler. Bıraktım şikayetlerim geçti. Tekrar başladım ve 5. gün artık hiç mecalim kalmayınca bıraktım. Söylediklerine göre hiçbir yan etkisi olmadığı gibi birde enerji veriyormuş bırakın enerjiyi ben artık herhalde öleceğim falan diye düşünmeye başlamıştım. İlacın bana dokunduğuna dair tam teşekküllü bir devlet hastanesinden rapor getirmemi istedi. Satarken böyle bir zorunluluktan bahsetmediniz memnun kalmadığınız taktirde iade edebilirsiniz demiştiniz dedim bu sefer de, siz memnun değilim demediniz ki dokundu dediniz ispatlayın dedi. Bu firmadan da ilaçtan da şikayetçiyim.”
Zayıflama ilaçlarının birçok yan etkilerinin de tespit edildiği bilinmekte. Kilo vermek için sağlıklı yöntemler yerine zayıflama haplarına sarılan kişilerden biri yaşadıklarını şu şekilde ifade etmiş:

“Zayıflama ilacı aldım. Kullanmaya başladım yan etkilerinden dolayı bir hafta sonrası müşteri hizmetlerini aradım, hem de defalarca aradım,zaten zor ulaşılıyor,müşteri temsilcisi konuyu iade departmanına bildireceklerini onların beni arayıp yardımcı olacaklarını söyleyip oyalıyor.

Hapı sadece 1 hafta kullandım ve çeşitli sağlık problemleri yaşadım. (Baş ağrısı, nefes alamama, mide bulantısı gibi). Doktorum kullandığım ilaçtan ötürü reflüm olduğunu söyledi. İlacı bıraktıktan sonra mide ağrılarım ve baş dönmelerim geçti, bu firmanın vaad ettiği hiçbir olumlu etki göremediğim gibi üstüne bir de hasta oldum.”

 

Zayıflama ilaçları üzerine birçok araştırma yapıldığını biliyoruz. Genellikle zayıflamak adına alınan bu hapların zararlarıyla ilgili söylenenlere kulak asmamak kişilerin sağlığını kötü anlamda etkilemekte. Hatta zayıflama ilaçlarına bağlı ölümlerin bile gerçekleştiğini bilmekteyiz. Piyasaya sürülen bazı ilaçların belli bir süre sonra kaldırılması konusunda uyarılarda bile bulunuldu. Bu ilaçları kullanan kişiler ilk anda hızlı kilo verdikleri için doğru yolda olduklarını düşünürler ancak bu ilaçların en belirgin özelliği vücuttaki su oranında ciddi kayıplara neden olduğu bilinmekte. Bu durumda sağlığımızın bozulmasının başlangıcı an meselesi olmakta.

 

Sevilay Gürsoy

Tibbiyardim.com Yazarı

 


facebook-paylas

Etiketler

Yazar bahadir

» 350 yazısı bulunmaktadır.

Yorum Yok





Tibbiyardim.com Site İçi Arama:

Ana Sayfa

Anasayfa Anasayfa için tıklayınız !

Reklam